fredag 30. mars 2012

Careful With that Axe Eugene

Brandberg

Some other "berg"
 30.03.2012 Aus, Namibia
So, another week has passed, and it has been another good one. The responses on the blog have not been so good though. When not even my most faithful man, Haaland, has left a comment, then it is a sign.

This week has been filled with enormous landscapes above all. The few people I have seen have almost all been friendly and nice, and even gave me a fish. Namibia is so beautiful.

From Khorixas I went down to Brandberg, but did not visit the white lady. I went around the mountain, and slept at the west side of it, so that I could see the mountain in the evening light. Saying has it that the Brandberg-massif looks like it is on fire at sunset, but it was not really on fire. The evening was beautiful and the scenery stunning. From there I took a small fantastic road down to the sea (myl 105) and along the coast to Hentisbay. I slept on the beach, and in the afternoon I met some fishermen that gave me a fish. They said it was the best fish around for barbecuing, and it was very good. I left the coast the following day though, because it is cold.

From Hentisbay  I headed towards Spitzkoppe, slept in a desert/rocky place full of lizards, where I had the most amazing sunset I have ever seen. Next day I spend some time online, to get tickets back to Europe. I fly to Germany on the fifth, pick up my bike there, and leave for Norway a small week later.

Then there was a very rainy day, but then there was a beautiful day, and I happened to be at the Naukluft-Mountains, so I went trekking for a day. I trek much too seldom. It’s such a different and beautiful way to see the world. I felt like Bilbo Baggins. The scenery was not spectacular, and I met a very scary snake.

The scenery has generally been very beautiful though, also along the Namib Desert. I have taken so many landscape-pictures, as you can see. It has been hard to pick the good once. Tomorrow I’ll be heading down to Lüderitz, have Wombosi serviced, and then I’ll go slowly up to Windhoek to meet Mparany on the seventh.

Overlander

Wild horse in the evening-light

Rainy day



Wombosi near Spitzkuppe

Sunset

The Naukluft-Mountains

12 kommentarer:

  1. Hi Hans=)

    Thought I'd leave a comment for once after reading so you'd know people actually do read what you write;)

    Good to hear the snake didn't eat you and that you appear to be doing alright still.

    Up for some skyping soon?

    Love
    Andreas

    PS: I just gotta say I laughed at the Bilbo Baggins analogy=p

    SvarSlett
  2. jeg skriv til min venngammel, bilen din hetter Wombosi. Han er fint og skal du ro til fiske skjær og skal du spise fisk. Sov god og gå tur i morgen i skogen i Namibia

    SvarSlett
  3. Fyrst av alt, orsak for at eg ikkje kommenterte på forrige posten! Den har vorte lesen, men i den lange to do-lista mi (hovudsakeleg med ting eg har måtte lese på no i innspurten før påske) forsvann det heilt at eg skulle kommentere. Eg skal heller leggje inn ein kommentar der no slik at me held statistikken oppe:) Utrulege bilete av fantastisk utsikt! Håper du viste den skumle slangen kven som var sjefen!

    Ps. Den 5 (kva mnd.?) vender du attende til europa?

    SvarSlett
  4. Heyhey. Andreas, I'm glad the snake did not eat me myself. There are some dangerous bastards out there, like the Black Mamaba (it was not a mamba, but just saying=). Maybe skype this weekend, if I'm camped in a good spot.
    Mparany:Haha, ja han heter Wombosi. Jeg nå se om jeg finner meg en skog. Det er mest ørken her.
    Haaland: Ja, jeg skal ikke klage på deg. Du er mannen. Den femte Mai til Tyskland, en 10 til 13 dager senere i Bergen. Vi var nok omtrent like redde, slagen og jeg.

    SvarSlett
  5. Schöne Bilder von Namibia! Ich bin dabei, unsere Verwandten in Pietermaritzburg ausfindig zu machen. Vielleicht gibt es ja Familientreffen :-) Wir haben jetzt viel besseres Nezt hier in Addis (Kabel), jetzt bekomme ich den Blog mühelos auf. Morgen kommt Wiebke, Dienstag geht's nach Wollega.
    Bis bald, freue mich auf Namibia.

    SvarSlett
  6. Flotte bilder! Og den svarte mambaen er nå så koselig den Hans ;) Siden du skal reise tilbake 5. blir det vell kanskje ikkje tur innom Sør-Afrika, ellers hadde eg hatt nåken gode tips :)
    PS: Ellers er eg vell meir ivrig på lesinga enn på kommenteringa eg og :/

    SvarSlett
  7. Toll, Papa. Dann ist vielleicht in Zukunft auch Skypen drin? Viel spaß und liebe Grüße an Wiebke.
    Knut: naaja, den gir deg 20 minutter++. Finnes sikkert værre måter å dø på, men jeg vil jo helst leve. Skal innom Sør-Afrika jo, men ikke så lenge. Skal vel holde meg i regionen Johannesburg/Durban. Du kan gjerne komme med tips, men jeg rekker nok ikke ned til Cape-Town denne gangen.

    SvarSlett
  8. Ja for å være seriøs e eg glad eg ikkje har møtt på den. Ok, då har eg nok ikkje så mykje og komme med, ettersom eg ikkje har vore lenger nord enn Port Elizabeth. Men strendene i Durban skal være gode og varme :)

    SvarSlett
  9. Nei, DU er mannen HC! Krysser verda som om det skulle vere ein smal sak. Ein smule mann det tykkjer eg. Ok. Begynner jo å nærme seg heimreise då. Kva er planane for sommaren? Eg kjem diverre ikkje attende til Noreg før 1. august i år, men om du er i byn då håper eg å få ei biletframsyning kombinert med spenstige historiar frå den store verda!
    God tur videre!

    SvarSlett
  10. Knuta: Jaja, vi får ta en tur en dag=)
    Sommeren blir jobbing i Bergen. Jeg har tross alt hatt bra med ferie nå, så jeg jobber på Troldhaugen (Edvard-Grieg museet) i alle fall ut August, muligens lengre, og skal se etter en annen jobb i Bergens-området etter det, så vi møtes sikkert. I August kommer jo selveste Roger og hjem fra Tyskland, så da kann vi ha en helaften=).

    SvarSlett